JULIAN BARNES: ČOVJEK U CRVENOM KAPUTU

11,81 

U svom najnovijem romanu ČOVJEK U CRVENOM KAPUTU, Barnes nas vodi na raskošno, duhovito, zabavno putovanje Parizom u vrijeme Belle Époque, kroz neobičnu životnu priču jednog od začetnika moderne kirurgije, Samuela Pozzija.

U ljeto 1885. godine, tri Francuza stigla su u London da provedu nekoliko dana u „intelektualnom provodu“: princ, grof i jedan običan pučanin talijanskog imena. Vremenom je svatko od njih postao poznat, ali tko su zapravo oni bili tada i što je značio njihov kratki boravak u Engleskoj? U odgovoru na ta pitanja, Julijan Barnes razmotava priču o njihovim životima koji se odigravaju na pozadini Belle Époque u Parizu. Naš vodič kroz taj svijet je Samuel Pozzi, liječnik visokog društva, slobodni mislilac i čovjek od znanosti s vrlo zamršenim privatnim životom koji pozira na jednom od najvećih portreta Johna Singera Sargenta. U toj živopisnoj galeriji likova (Henry James, Sarah Bernhardt, Oscar Wilde, Proust, James Whistler, i mnogi drugi), ne vidimo samo epohu glamura i užitka, već iznenađujuće i drugu stranu nasilja, predrasuda, političkog domorodstva – s više usporednosti s našim vremenom nego što uopće možemo zamisliti. Čovjek u crvenom kaputu je istodobno svjež portret Belle Époque; razotkrivajući pogled na dugogodišnju razmjenu ideja između Britanije i Francuske; i na život muškarca koji je strastveno živio svoje vrijeme, a njegove su ideje i postignuća bile daleko ispred njegova doba.

 

„Užitak za čitanje u svakom pogledu. Barnes piše elegantno i duhovito, istražuje i bira motive imaginacijom pisca i skepticizmom povjesničara, prebire originalne misli i dosjetke iz pisama, časopisa, novinskih paskvila… sve u svemu briljantno.“ – Leo Damrosch, The New York Times Book Review

„Ovo nije ni čista biografija ni povijest, već sveopći vrtlog skandala, umjetnosti, teorija i mode svog vremena…“ – Parul Sehgal, The New York Times

„Barnes je uvjerljivo najsvestraniji živući pisac… napisao je još jednu istinski inovativnu knjigu… njegova prijazna ironija ugodna nas draška.“ – Richard M. Cho, Los Angeles Review of Books